12 Haziran 2015 Cuma

Christian Grey'i Neden Sevdik?

Aslında bu postun temelleri birkaç ay önce atıldı sevgili okur. Amacım kitabın kendi çapımda değerlendirmesini yapmaktı fakat her zaman olduğu gibi daldan dala atladım neden bu Christian Grey diyince ağzının suyunun akması milletin ondan bahsedeyim dedim - evet Amerikayı yeniden keşfetmeye gerek yok ama söylemesem eksik kalırdım :)

Öncelikle bu kitabı neden okudum? Popüler olana gıcık olan nesildendim ben de o nedenle bestseller kitapları es geçerim genelde hele içi bana göre boşsa - bir kitap için en yapılmayacak tabir ama kahrolsun önyargılar. Neyse kitabı instagram hesabında yayınlamayan kalmayınca nedir bu diye merakım arttı. Ve tabi ki üç kitabı birden almış oldum bi anda. Ama sadece ilkini okudum bu tespitlerim de ona göre. Açıkçası piyasada erotik romanlar kategorisinde yer alıp, herkes de o yönüne vurgu yapınca kadını kölesi yapmış, aşırıya kaçmış fantazilerine kurban etmiş bir adam bekliyordum. Ama bu bildiğin romantizmin içine azıcık erotizm eklenmiş, tutkuyu konu edinmiş bir kitap. Ha tabi ki sevişme-fantazi sahneleri detaylıca anlatılmış da yani erkekliğime dokundu gibi bir tabir erotik olmaktan öte komik benim nazarımda. O nedenle diğer iki kitabı orijinal dilinde almadığıma pişmanım. Neyse lafı uzatmayım çoluk çocuk okuyor burayı ben alemin en "fictional" karakteri Christian'dan bahsedeyim. (Ha filmi de izlemedim daha, hayalimdeki Christian Suits'teki Harvey olduğundan öyle kalsın istiyorum :))

Şimdi bir erkek düşünün

- daha 30 olmadan zenginliğin dibine vurmuş, kibri de mütevaziliği de dengede
- sizi düşünüp külüstür arabanız tehlikeli diye altınıza çekiyor audiyi
- sadece maddi değil manevi hediyelerle de sizi şaşırtıyor - kitap, mezuniyet vs.
- o kadar yoğun olmasına rağmen sizin saçma maillerinize anında cevap yazıyor
- güzel piyano çalıyor, sabah uyandığınızda güzel melodiler karşılıyor sizi Jon Champion'ın  sensational goal diyen sesi değil
- Maç falan izlemiyor zaten
- evde fi tarihinden kalma beyaz tshirt ve dizleri iz yapmış nike şortla değil de  gri ipek bir pijama altıyla yarı çıplak dolaşıyor mesela
- sizi yemek yemeye zorluyor hatta ve hatta alışverişe
- sizi ailesiyle tanıştırıyor dahası sizin ailenizle de tanışıp onlara kendini sevdiriyor
- helikopteri var, ay bi de kendi kullanıyor

e sevilir ki bu :)

Ha tabi yok mu bunun bugı diyeceksiniz olmaz mı? Lakin yazar öyle bir anlatmış ki adam seni dünyadaki tek kadın gibi hissettiriyor, sürprizin ve duygusallığın haddi hesabı yok ama azıcık fantazileri tuhaf. Bu kitabı ancak bir kadın yazardı zira kendi milletinin ne olduğunu bilen hiç bir erkeğin hayal gücü bu kadar abartılı bir portre ortaya koyamazdı.

Normalde de en öküz adamları sevip aslında onun içinde çok iyi bir insan var yaaa diye sadece kendini değil etrafındakileri de kandırmaya çalışan bizler olduktan sonra bu kitabın bu kadar satması normal şekerim.

8 yorum :

  1. Jon Champion !
    ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahah
    ahauahauahauahauahauahauahauahauahauahauahauah
    muhahauhahahauhahauhahauahauhauhauhhauhauhauha
    :)))
    (ağzım ayrıldı gülmekten, hiç beklemiyordum böyle bir yazının orta yerinde)
    süper!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Jim Beglin'i de unutmadım ama Joncumdan ona sıra gelmiyor ki :)

      * bu arada tekrar hoşgeldiniz şekerim yoktunuz epeydir blogumda gözlerim aradı sizi :p

      Sil
  2. Su anda bu yazina eşimle beraber ayirdik agzimizi oyle kahkaha atiyoruz, jon champion dedigin yerde koptum ve esim neye guluyorsun dedi yazini okudum beraber basladik gulmeye :))
    bu arada 3unu de pdf olarak ingilizce okudum, mail atiyim mi tatlış?
    xoxo
    good attempt but wrong execution
    theatre of dreams
    diyerek jonun kulaklarını cinlatarak bitiriyorum yazimi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hem seni hem de eşini güldürdüysem ne mutlu bana :)
      bu arada kitaplara hiç hayır diyemicem valla bekliyorum mailini şekerim :)

      jon zaten evin ferdi gibi iki gün sesini duymasam arıyorum desem yeri :p

      Sil
    2. eminim mail adresin eşşek kadar yaziyo bi yerlerde ama ben bulamadım :(

      Sil
    3. üstte iletişim sekmesinde yazıyor diye yazmadım yaaa kusura bakma :/

      tekderdimnegiysem@gmail.com

      Sil
    4. yolladım bilee :)

      Sil
    5. gördüm bile :)

      çok teşekkürler :*

      Sil

Yorumlarınız için teşekkürler :)